torstai 11. kesäkuuta 2015

Se perinteinen "kuka mä oon?" -postaus

Jotenkin tosi vaikeeta alottaa nää ensinmäiset postaukset uuteen blogiin. Sen mä kyllä muistin, että blogin nimen keksiminen on hankalaa, mutta että nää ekat postauksetki on vaikeita. Mulla on tuhat ja sata muuta postausideaa mielessä, joista haluan tänne kirjottaa. En kuitenkaan alota heti kirjottamalla niitä tänne, sillä musta se jotenkin tuntuu väärältä.  Toisaalta taas musta tuntuu tyhmältä kirjottaa postaus itestäni. Jostain on kuitenkin alotettava.
Ajattelin, että kirjotan tähän toiseen postaukseen muutaman asian, jotka liittyy muhun jollain tapaa. En aio rueta kirjottamaan mitään romaania mun elämästä tai siitä millanen ihminen mä oon.


1. Oon kesäisin yökukkuja. En meenaa millään saada unta kesäisin. Siks mun kesät yleensä meneekin siinä, että valvon yöt ja nukun pitkälle päivää. Tänään oon vaan aikaseen hereillä, joka johtuu ihan siitä että olen isäni luona Kiuruvedellä tätitettävien vahtina.
2. Olen kahden pienen prinsessan täti. Oli varmaan tosi vaikee arvata kun äsken jo asiasta mainitsin. Tytöillähän on ikää 7 ja 5 vuotta. Nopeasti ne vaan kasvaa. Vasta olivat pieniä.
3. Mun päivä ei lähde käyntiin ilman aamukahvia. Mulle ei riitä yksi mukillinen kahvia, vaan siihen tarvitaan se 2-3 kuppia aamulla. Sen takia oliki kamalaa alkuraskauden aikana, kun ei meinannut aamulla mennä edes se yksikään kuppi kahvia alas. 


4. En voi kuvitella asuvani muualla kuin Iisalmessa. Entiiä mistä tää johtuu, mutta en vaan osaa kuvitella asuvani Kuopiossa, saatika sitten kauempana esim. Tampereella. Ei se Iisalmi mikään iso kaupunki ole, eikä varmastikkaan mikään paras mahdollinen paikkakunta mutta mulle se on juuri sopivan kokonen paikka. En vois kuvitellakkaan että asuisin isossa kaupungissa.
5. Oon pihi. Okei, en nyt ehkä niin kauheen pihi oo kuitenkaan mitä mun isä on, mutta jonkun verran kyllä. Musta on oikeastaan ihan hyvä että oon, sillä muuten mulla ja Rikulla ei olis varmaan koskaan rahaa. Pitäähän se järjellä ajatella ostaako viimeisillä rahoilla kallista kahden illan gurmee ruokaa vai pussin täydeltä viikon edestä halpaa ruokaa.
6. En ois voinu kuvitella että valmistun oikeesti lähihoitajaksi. Noi kolme vuotta, mitä opiskelin oli ehkä maailman rankimmat ja samalla antoisimmat. Tuli koettua vaikka ja mitä. Ei toi koulu sinänsä oo niin rankka mitä vois kuvitella, mutta varsinkin tää vika vuosi oli ihan kunnon stressivuosi. Huhuh, monet itkut tuli väännettyä ihan pelkästään koulun takia.



7. En osaa kuvitella elämääni ilman koiraa. Meillä oli ennen Neraa jo yksi vanha rottweiler nimeltään Himo. Hän kuitenkin joutui lähtemään paremmille maille (rip). Himpan kuoleman jälkeen se muutama yö oli niin turvaton olo, kun ei ollutkaan yht'äkkiä sitä vahtikoiraa kuorsaamassa ja vahtimassa ettei asuntoon tule ketään. Näin järjettömiä painajaisia, enkä uskaltanut lähteä yöllä vessaan ilman Rikua.
8. Rakastan lastenohjelmia. Kukapa niitä ei rakastais? Tätitettävien kanssa tulee aina katsottua vaikka minkä näköisiä lastenohjelmia ja varmasti tulen katsomaan niitä myös oman lapseni kanssa. Ärsyttää vaan, kun mun ollessa pieni tuli paljon parempia lastenohjelmia mitä nää nykyajan ohjelmat on.
9. Oon "tyyliltäni" poikatyttö. Yläaste aikoihin tuli meikattua jne, mutta nykyään meikkaaminen ei huvita. Tykkään pukeutua lökäreihin ja huppariin. En hirveämmin laita hiuksiakaan. Tietty joskus harvoin on kivaa laittautua ja panostaa ulkonäköön, mutta ei oo mun juttu laittautua päivittäin. 

Siinäpä muutama juttu minusta. Jokohan sitä seuraavassa postauksessa pääsis kirjottelee jostain ihan muusta kun minusta. Heti alkuun tulee ehkä muutaman päivän tauko, sillä lähden ehkä maaseudun rauhaan mökille, eikä mökkeilyyn kuulu tietokoneella istuminen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan asiallisesti! :)