keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Aa niinkuin autokoulu

Mulla on nyt takana päin kolme ajotuntia. Joka kerta mä tunnen itteni ihan urveloks siellä ratin takana. Mä yritän aina ennen tunnin alkua palautella mieleen miten sillä rotiskolla lähettiinkään liikkeelle, mutta mitään ei tuu mieleen. Kyllähän ne nopeesti aina mieleen tulee, kun istutan persuukseni ratin taakse, mutta silti. Välillä oikeesti mietin, että se opettaja pitää mua ihan idioottina, kun ääneen mietin miten mikäkin juttu toimii. Mä oikeesti aina toistan itelleni ääneen esim. että kakkosvaihteella ajaessa ensin kytkin ylös ja sitten vasta kaasua. Tänään ajeltiin ihmisten ilmoilla, mutta vielä ei onneks kaupunkiin lähetty. Risteykset ja mäkilähdöt aiheutti päänvaivaa. Risteyksissä ehkä eniten ahistaa se, jos takana on auto(ja). Yhdessä vaiheessa mulla oli liuta autoja perässä, menin pikku paniikkiin ja melkeen unohdin miten siitä lähettiinkään liikkeelle.

Pitäs saada lisää luottamusta omaan (vähäiseen) ajotaitoon ja unohtaa muut niin, että en miettis mitä ne miettii. Jokainen varmasti ymmärtää risteyksiin auton sammuttelut sunmuut, kun on kolmio auton perässä. Kyllä mä mielestäni ajan hyvin ja esim. kytkimen käytöstä kehuja oon saanu. Jospa mä joskus sen kortin taskuuni saan, vaikka nyt se tuntuu vaan kaukaiselta haaveelta!

Nää fiilikset on joka hemmetin kerta.

2 kommenttia:

  1. Voi Pinja, kyllä susta huippukuski vielä tulee! Sain viime kesänä ajokortin ja voin kyllä samaistuu noihin sun kokemuksiin! Aina ennen ajotunteja ahdisti hirveenä ja tuntui etten oikein osaa mitään ja että oon vaan tien tukkona tuolla liikenteessä :D mut kyllä se kokemuksen kautta oppiii enemmän ja sullakin on vasta tää autokoulu nii alussa, niin ei sulta odotetakaan, että olisit ammattilainen heti ekoilla tunneilla :) eikä kannata stressata, luotat vaan ihteesi! :) tsemppii tuleville tunneille!

    ps. sulla on ihana blogi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En nyt siitä huippukuskista tiiä, mutta kunhan ees kohtalainen :D Oi ihanaa, en siis oo ainut joka tuntee näitä pyörremyrskyjä ennen ajotunteja! Toi on kyllä totta. Pitää koittaa olla stressaamatta, mutta sekin on niin helposti sanottu kuin tehty. Kiitos tsempeistä :) Ja kiitos paljon, ihana kuulla <3

      Poista

Kommentoithan asiallisesti! :)