torstai 21. huhtikuuta 2016

Esilääkityksen kanssa hammaslääkärissä

Tänään oli tosiaan eka kerta hammaslääkärissä esilääkityksen kanssa ja aattelin tulla kertomaan hieman kokemuksia siitä. 

Sain lääkettä, jonka merkki oli Midatsolami. Ennen ottamista ajanvarauspaikalla ollut nainen varmisti, että mulla on saattaja sitten hakemassa odotushuoneesta niinkuin mulla olikin. Ensinmäiseen viiteentoista minuuttiin en tuntenu mitään. Oli ihan normaali olo ja mietiskelinkin, millonka se lääke rupeaa vaikuttamaan. Siinä puolentunnin päästä tuli rauhallinen olo, eikä enää jännittänyt ollenkaan. Hetken päästä rupes hiukan jo väsyttämään ja haukotuttamaan. 


Yleensä oman nimen kuullessa mulla iskee paniikki ja pelottaa mennä. Tällä kertaa onneksi ei. Nyt kipitin nätisti huonetta kohti ja jopa hymyilin. Millonkahan viimeks oisin hymyilly kun oon menny hammaslääkärin huoneeseen, en varmaan koskaan. Olo oli tyyni ja rauhallinen edelleen. Puudutteen laiton aikana olin vaan ihan normaalisti ja keskityin hengittämiseen. Yleensä aina itkua pidättelen ja panikoin jos penkkiin istumisvaiheessa. Aika meni hyvin ja nopeasti ohi. 
Vaikka äänet hampaanpoisto operaatiossa oli mitä kauheimpia, niin silti olin rauhallinen. Ette tiiäkkään, kuinka helpottavaa tää nyt on. Sovittiin, että myös jatkossa saan rauhottavan ennen vastaanottoaikaa, mikä sopii mulle paremmin kuin hyvin. 


Nytpä saan olla pari päivää Rikun tarkkailussa ja nostaminen ja saunominen on kiellettyä. Mä kun tänään aattelin, että kävisin saunassa, mutta katsotaan sitä sitten viikonloppuna. Riku saa nyt sitten olla nostelemassa Emmiä, kun sekin on nyt multa kiellettyä. Nyt on kyllä huojentunut olo, kun selvisin tuosta. Pitänee lähteä buranan hakuun, kunhan Emmi herää päiväuniltaa. Jospa ei puudutus lakkaa ennen sitä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan asiallisesti! :)